lördag 5 juli 2014

Blåbärspaj

Idag så har jag varit ute och cyklat, i sådär fyra timmar. Främst som typ uthållighetsträning för att kunna cykla längre senare. Cyklade vilse först, eller inte exakt vilse för jag har typ en inbyggd kompass i huvudet och vet alltid vilken riktning som är rätt, men jag hittade helt enkelt ingen väg som gick i den riktning jag ville. Så blev en rätt så lång cirklande omväg tills jag var tillbaka i början sen och hittade vägen jag skulle till. Det spelade ju ingen roll däremot för var en rätt fin omväg och bestämde mej för att.följa den i sådär en timme.

Till exempel så hittade jag en liten gropig jordstig (mer gropar än stig) som gick mellan två fält och var kantad av en mass höga buskar och skogsdungar och så här och där, och så följde jag den utan nån aning vart den egentligen gick. Fanns ett fint ställe längs den där jag lade mej och vilade en stund också, och fanns en massa hallon där med, men de var inte mogna än.

Iaf, så sen när jag hittade rätt så cyklade jag runt i skogen en stund, och stannade flera gånger och plockade en massa blåbär som jag åt, åt lite lunch jag hade med mej också, och sen cyklade jag hem igen. Testade att filma medan jag cyklade med, men det blev inget bra, alldeles för skakigt.

Skrapade upp ett sår på tummen på nått sätt när jag växlade tror jag, och var nära att ramla och stuka foten när jag fick den smarta idéen att jag skulle stanna och kliva av i en nerförsbacke för att plocka upp nått ur ryggsäcken eller nått, och har lite huvudvärk vilket kanske beror på antingen sömnbrist eller att det var typ 25 grader varmt, men i övrigt gick allt perfekt.

Skulle ha kunnat fortsätta cyklat i ett par timmar till utan problem, tror jag. Enda problemet vore att jag skulle ha fått så ont av att sitta på sadeln för har blivit rätt öm, och ville inte överanstränga benen för mycket heller utan mer träna upp dem bit för bit. Ska cykla mer senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar