tisdag 22 juli 2014

Spjutyxa

Var ute och cyklade några timmar igår, och plockade blåbär igen, det var roligt. :) Kan vägen nu, så nu slipper jag åka vilse. Väldigt varmt ute däremot, borde ha tagit med en handduk att torka bort svetten med. Hittade nån sorts enkel konstruktion av plankor också ute i skogen, vet inte vad det var exakt, men gick att klättra upp på den för fanns en stege. Hade varit roligare om den varit högre däremot, och om den stått en bit djupare in i skogen.

Har jag skrivit något om pokemon förresten? Det minns jag inte, och det har jag inte varit särskilt intresserad av typ de senaste tio åren, men jag spelade det allra första pokemon-spelet förut, när det var nytt, och nått mer senare. Det var rätt kul, men, det var alldeles för lätt egentligen. Det var nämligen bara att alltid se till att bara använda sin starkaste pokemon, tror det var den som var aktiv som fick mest exp eller nått, så att den blev helt överlevlad, för då brukade den alltid få attackera först, och för det mesta kunna oneshotta motståndarna. Även motståndare som den var sårbar mot. Var bara i slutet det inte fungerade och blev lite svårare. Var hursomhelst bara roligt när det var helt nytt, har inget intresse av att spela den typen av spel nån mer gång.

Undrar om det finns serie-versioner på de isländska sagorna. Välgjorda versioner dvs. Hade nog varit intressant att läsa, och mer komprimerat så att det går snabbare än att läsa det i textform lixom. Minns inte om jag har läst någon mer än Njals saga, men den var riktigt bra, och hade gärna läst om den i något annat format. Osäker på om de finns i något annat format överhuvudtaget däremot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar