onsdag 22 oktober 2014

Byronic

För någon som är dålig på att förstå hur andra reagerar på saker man säger, alltså alla subtila smådetaljer och sånt, så är det faktiskt ganska svårt att skriva något som inte går att missuppfatta på något sätt. Man måste läsa igenom allt flera gånger, fundera på varje mening och hur alla ordval kan uppfattas av olika personer, och sen så blir det ändå oftast fel.

Det kan ju lösas genom att andra påpekar eller frågar om saker man sagt som de tycker låter konstigt, så kan man förklara och förtydliga, men jag vet av erfarenhet att de flesta aldrig brukar säga något, utan bara kedjelikt kopplar ihop saker som inte stämmer tills de får en felaktig oftast negativ bild av något.

Och jag tycker att för att vara en bra person så ska man inte bara ha bra värderingar och så, utan man ska även respektera alla som har dåliga värderingar eller inte tycker som en själv, etc, och även kunna förstå varför de tycker så och kunna tycka om dem ändå, och att det är nyckeln till att kunna behandla alla sorters människor väl och även kunna förbättra dem.

Dessutom har jag inga problem med att vara vänlig och trevlig mot personer som är rakt otrevliga, utan kan lätt behandla personer som ogillar mej som vänner, och har inga problem med att ändra mej ifall jag har tänkt fel om något heller då det mesta jag tänker främst är baserat på logik. Det handlar mest bara om att jag har en spirituell syn på det hela, så att alla känslor som inte är goda är sånt som ska övervinnas och att det gör en starkare, och att det är viktigt att i grunden vara en bra person och påverka andra positivt. Att meningen med livet är att förbättra och fördjupa sin personlighet och den man i grunden är.

Så det är lite trist att någon ändå kan tro att jag någonsin säger eller gör något som inte är "menat" som rent positivt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar