torsdag 9 oktober 2014

Doctrine

När det gäller vad jag skrev lite tidigare om att man inte borde blanda in feminism och sånt i politiken, det är även för att det ju egentligen inte finns något parti som är "emot" det hela. Det finns inget parti som tydligt säger att feminism är dåligt eller att rasism är bra, tja inga partier som är stora nog att bry sej om iaf, och därför finns det inget direkt motstånd på så sätt.

Om det fanns ett större parti med såna åsikter, vilket det förmodligen finns i många andra länder (Afrika, etc), då är det däremot rätt bra att ta upp såna frågor i politiken. Men även då vore det förmodligen bättre med generella demonstrationer och liknande för att undvika politisk förföljelse.

För det jag menar med att de ska kopplas bort från politiken är ju att man istället ska se till att driva såna frågor kraftigare utanför politiken. Ingen direkt skillnad alltså utom att man struntar i att försöka bli en del av regeringen, utan ser till att påverka på andra sätt.

Hursomhelst så eftersom jag anser att man till exempel borde avskaffa lönearbete så finns det ju inte så mycket mer jag kan skriva om det egentligen, eftersom det ju skulle räcka att hänvisa till mina övriga åsikter som en lösning på allt, och de även är anledningen till att jag inte tycker att man ska fokusera så mycket på sånt där inom politiken, och att allt sånt där ska vara naturligt ändå.

Vilket i sej är en viss balansgång egentligen. Till exempel så anser jag ju att man ska vara vänlig och respektfull mot alla, och landsförvisa alla dåliga (våldsamma, etc) personer, och avrätta alla psykiskt sjuka mördare (de som aldrig skulle kunna bättra eller ångra sej alltså, utan bara skulle komma tillbaka och hämnas eller fortsätta mörda om de blev landsförvisade).

Men, när samhället inte fungerar så, hur ska man göra då? De psykiskt sjuka mördarna är ju inget problem egentligen för de får ju sitta i livstids fängelse istället, men hur ska man bemöta personer som egentligen borde kastas ut ur samhället men som man ändå tvingas dela stad/stadsdel med, ska man fortfarande fortsätta vara vänlig mot dem då? Jag anser att man ändå ska försöka vara vänlig mot dem och visa att man är bättre än dem, men det är en rätt svår fråga. Men, varken hot eller våld och sånt vore rätt iaf, det skulle inte förbättra något, så det enda alternativen är väl egentligen att antingen vara vänlig eller döda dem.

Och, det blir ju lixom snabbt en del problem om man har enskilda eller civila dödspatruller som drar runt och avrättar folk som inte förtjänar en plats i samhället pga sina ruttna personligheter. Det vore ju mer likt fascism än anarki och skulle nog kunna bli ett rätt stort blodbad. Så, därför är det bästa alternativet att försöka vara vänlig mot alla ändå, trots att de inte förtjänar det. Så långt det går. Men även det innefattas ju egentligen i det jag menar med att man inte ska blanda in människors beteende i politik, utan att man ska försöka påverka folks beteenden mer direkt istället.

Om nått av det där blev otydligt så skyller jag på att jag är sjuk och har feber, men jag är inte direkt känd för att vara tydlig med saker hursomhelst. :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar