onsdag 6 augusti 2014

Ran tan plan tire lire lan plan

Idag så har jag cyklat vilse ett par timmar. :) Skulle till ett ställe som verkade fint, men tog fel avtagsväg eller nått så jag åkte i rätt riktning men på fel väg, vilket jag upptäckte efter ett tag, men bestämde mej ändå för att fortsätta för att se vart jag hamnade. Men det ledde inte till nått intressant ställe, och så åkte jag runt i cirklar i ett större bostadsområde ett tag, tills jag till slut hittade vägen jag kommit från och åkte hem igen. Det gick snabbare att åka hem däremot, för på nått sätt så tog jag fel väg och så märkte jag bara att "hmm, undrar finns det två byggnader som ser likadana ut.. oj jag är visst bara en minut hemifrån istället för tio som jag trodde."

Ska nog göra ett nytt försök att åka till rätt ställe om ett par dagar. ;p Blev ju fin motion
åtminstone. Var meningen att det skulle regna också, men nån regndroppe kom det som vanligt
inte.

Däremot så, det hade verkligen känts roligare om jag haft någon annan att cykla med, särskilt
om man ska åka nån längre bit och vara borta ett tag. Men så har jag alltid tyckt om alla
sorters resor.

Förresten läst om en idé att byta ut alla vanliga asfaltsvägar mot vägar gjorda av speciella
solpaneler, alltså att några redan har skapat solpaneler som skulle fungera att köra på sådär
men att det inte finns nån finansiering.

I grunden så är det ju en bra idé, för det finns väldigt många fördelar med det, men även
många nackdelar. Tror istället att det hade varit rätt fint att som ett första steg kunna byta
ut alla stenar på typ torg och sånt mot såna solpaneler. Skapas ju inte lika mycket energi
eftersom det bara vore en bråkdel av ytan som täcktes jämfört med att täcka alla vägar, men
man får samma fördelar, och slipper en del nackdelar. Och det vore ju riktigt användbart, typ
att det alltid skulle vara snö/isfritt där på vintern utan att någon ens behövde skotta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar