fredag 19 september 2014

Kerguelen

Tycker det verkar rätt coolt att ha håret i dreads. Men, det verkar kräva enormt mycket arbete och vara rätt svårt att få till det så att det blir på det sättet. Åtminstone om man inte kan någonting om sånt och ska göra det helt själv.

I övrigt. Så det är trist att det ofta ses som negativt och dåligt att man tycker om andra. Att vara vänlig mot och vilja vara vän med någon som är ovänlig eller inte gillar en räknas för det mesta som obehagligt dessutom, och verkar räknas som en anledning för den personen att vara elak mot en bara det. Det är verkligen ett tecken på att samhället är dåligt när ren vänlighet i någon form räknas som negativt.

Till exempel förut för många år sen med en person, då till och med erkände hon att hon medvetet varit elak för att få mej att sluta gilla henne, och att hon beundrade mej för att jag hela tiden ansträngde mej för att vara lika vänlig mot henne ändå, och tyckte det var äkta godhet. Fast det blev ändå ingen större förändring. Det är ju delvis mitt eget fel också eftersom jag är rätt socialt klumpig och så och inte så bra på sånt, men ändå.

Det är även rätt trist att folk inte håller saker de säger. Jag har ju haft en väldigt isolerad och introvert uppväxt, och vid minst 25-30 tillfällen har någon föreslagit något som snabbt skulle förändra det en hel del, eller rentav till och med bestämt tid och dag, etc, och jag brukar säga ja till allt, även sagt ja till att (eventuellt) flytta utomlands med någon en gång, men sen brukar alla andra bara ändra sej. Vilket innebär att inget någonsin förändrats.

Och i grunden så är jag ju väldigt extrovert, jag var mer extrovert än de flesta när jag var barn minns jag, och det är ju så jag vill vara, och det är det enda som känns som det passar mej. Jag vet inte ens exakt vad det beror på att jag inte är det, mer än nån sorts generell och osäker känsla av att allting är omöjligt, för dåligt självförtroende har jag inte alls även om det ger samma symptom.

Men eftersom det inte går att lita på att andra ska kunna hjälpa till så gäller det ju att göra något åt det själv istället, och det enda sättet för det är att se till att på egen hand regelbundet göra saker som är mer och mer extroverta. Även om jag inte alltid är så bra på det.

Förresten så märker jag ingen större skillnad på om jag har glasögon eller inte, enda skillnaden blir att allt blir lite suddigt och jag inte kan läsa något. Minns inte om jag skrivit det tidigare här, men tror att det beror åtminstone delvis på att jag tittade in i solen (filtrerad genom is) för länge när jag var sådär sju år, eftersom jag tyckte den var så fin att titta på, och allting skiftade i såna fina färger efteråt så att hela världen kunde vara alldeles blå ett tag, och skifta till grönt eller nått på nån sekund, ungefär. Jag fick skaffa glasögon sådär ett år efter det.

Men tänker mest att ju mer extroverta saker man gör desto mer extrovert blir man, och det i sej kan vara anledning nog för mej att göra något bara det. Funderade på att ladda upp nån ljudfil där jag sjunger lite bara på grund av det med, men får bli nån annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar