tisdag 13 maj 2014

Invictus

Universum är ju platt, men undrar hur det är format egentligen. För egentligen borde det ju finnas
en mittpunkt från vilket det skapats, och från vilket materia slungats ut i alla riktningar, fast
främst sidledes, inte uppåt/neråt. Att det bara exploderat utåt i en riktning känns ju inte så logiskt, borde ju isåfall vara mer sannolikt att man helt enkelt inte kan mäta eller se något i den motsatta riktningen. Om det exploderat utåt från en plats, och expanderat därifrån, så borde väl den platsen egentligen vara rätt tom på materia med numera.

Men jag undrar om inte Universum egentligen är runt, och att det som man skulle kunna se som området över och under bildar någon sorts cirkel, alternativt oval, som påverkas och förstoras i takt med att Universum expanderar. Kanske oval men med ett yttre lager som ändå formar en cirkel totalt, och att det har någon sorts massa eller energi som gör att Universum inte kan expandera lika snabbt i den riktningen och att det är därför Universum är "platt"? Ingen aning om det stämmer, men intressant att tänka på.

Tycker förresten det är rätt kul med forumspel där det är sådär 30 deltagare, och så får vissa olika
hemliga specialroller och så blir nån utröstad/dödad/konverterad varje omgång till en av sidorna har
vunnit. Förrförra gången jag var med på nått sånt så var jag på den onda sidan direkt från början,
och fick inte en enda röst eller misstanke riktad mot mej trots att jag postade hyfsat aktivt och fixade så att flera blev utröstade. Sen senaste gången då var alla så klart misstänksamma mot mej istället på grund av det och ville rösta ut mej direkt, men då klarade jag mej ändå ända fram till slutet trots att jag var på den goda sidan och inte hade någon specialroll överhuvudtaget, bara genom att spela strategiskt och rollspela efterbliven. Min sida vann då med, men hade gått bättre om folk hade varit mindre korkade och lyssnat bättre på vad jag faktiskt sa, eftersom jag röstade fel enbart för att inte ses som ett hot (röstade på mej själv och på folk som inte var med i spelet, etc). Här är en fin kommentar jag fick om det från spelledaren:

"En annan sak som varit fascinerande är Namnlös sätt att spela! Han har spelat efterbliven och
röstat fel, men han har SAGT massa saker som var rätt. Så fort han uttalat sig om vilka roller han
tror folk haft så har han haft rätt i 70-80% av fallen, ett tag funderade jag till och med på om det
var möjligt att han hade PM-kontakt med någon"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar