söndag 4 maj 2014

Our route in the sky is lost on the wind

Problemet med vänner för mej är att jag kan inte prata med andra i verkligheten mer än att svara kort på tilltal såvida det inte är personer som jag känner rätt bra och har pratat med tidigare, och för att lära känna någon så bra så måste jag antingen maila litegrann med den före eller träffa den samtidigt som jag träffar någon annan vän. Eftersom om jag umgås med en vän så har jag inte längre några större problem med att prata med andra. Men problemet är att de enda två personer som passar in på "maila lite före och sen träffa" inte vill träffa mej mer, och jag har aldrig umgåtts med andra människor tillsammans med någon av dem. Och ja det är bara två, för flera har sagt att de velat träffa mej, men det har aldrig blivit nått eftersom de varit fega, och jag är inte särskilt förtjust i fega personer heller för den delen. Kan ju vara ok om någon är blyg, men inte feg. Men rätt så passande så har det även varit de två som jag tyckt bäst om innan som faktiskt träffat mej.

Kan ju vara lätt att tro att jag själv är feg, men isåfall blandar man ihop tvångstankar med personlighet, för jag skulle inte säga att det finns så mycket i min personlighet som gör mej feg. Förutom att jag helst inte vill göra saker där det är relativt stor risk att man dör. Eller snarare, jag skulle jättegärna göra alla möjliga såna saker, men jag tycker bara inte det känns värt det.

Att ha tvångstankar om att inte kunna göra saker man inte gjort tidigare och inte kunna prata med folk man inte känner har ju ingenting alls med den saken att göra.

Helst skulle jag vilja ha 2-3 st flickvänner som jag bodde ihop med samtidigt på samma ställe. :) Fast behöver ju inte vara flickvänner förstås, skulle ändå vara ungefär likadant med ett par riktigt bra vänner. För min del så rankar jag bara alla enligt deras personlighet och så har den jag tycker bäst om av alla jag känner högst prioritet, men skulle jag träffa någon ny som jag tyckte bättre om så skulle genast den få högsta prioritet istället.

Nu är ju det förstås rätt meningslöst att säga så, då jag inte kan hitta någon överhuvudtaget, och jag heller inte är ett dugg intresserad av personer som känns lätta att prioritera bort sådär. Dessutom så även om någon skulle bli bortprioriterad så skulle jag ju ändå tycka om den exakt lika mycket som tidigare, den saken är inte något som förändras, för jag har inga problem med att tycka om flera personer samtidigt.

Metabarons av Alejandro Jodorowsky är förresten förmodligen en av hans bästa skapelser (manus), något som alla borde läsa, väldigt bra mat för hjärnan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar