tisdag 6 maj 2014

Lost Carcosa

Sådär, nu så har jag beställt en bra sovsäck så nu kommer jag att kunna sova utomhus lättare sen, och kunna vara hemifrån i flera dagar. Sova utan tält är ju helt ok, men känns lite för ovant och oskyddat att sova ute utan någonting alls. Verkade bli nått fel vid beställningen däremot så får se om den gick igenom, men det spelar ingen större roll för köper från ett annat ställe om en vecka eller så annars. Måste se till att träna lite mer bara så att jag orkar bära omkring på allt sen.

Undrar om det går att betala biljetter med vanligt bankkort på bussarna numera. Läst att det ska gå, men pratade nyss med en vän som inte trodde att det gick, så det kanske är olika beroende på vart man är? Senast jag åkte buss gick det fint att betala kontant. Egentligen så tycker jag att all buss/tåg trafik borde vara helt gratis, och gå på skatten eller nått istället. Åtminstone vissa linjer/tider. Det skulle vara bra mycket enklare framförallt, och bättre för miljön med.

En gång förresten, då var jag och en annan person ute och promenerade längs ett järnvägsspår. Vilket var min idé eftersom det var mitt i skogen och så svårframkomligt där, alltså skogen var som en tät vägg och hade behövt gå en lång omväg annars. Och hon oroade sej hela tiden över att det skulle komma något tåg, vilket var helt onödigt, för när det kom ett tåg lite senare så hörde vi det på långt håll och hade minst tio sekunder på oss att klättra/hoppa ner från spåret, så gott om tid.

Livet blir så tråkigt om man bara är rädd för allt, för det var mycket roligare att gå på järnvägsspåret än att bara vända om och gå samma väg tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar