onsdag 14 maj 2014

Que Sera, Sera

Sådär, nu så har jag en fin sovsäck. Lagom lång, och väger bara 800gram. Har en ärmlös regnrock
också vilken går att dra över den, och på så vis blir det som ett primitivt vattentätt litet tält. Så nu har jag det fixat och kan sova utomhus utan problem i framtiden. Ska bara testa det ute också sen, men borde inte vara några problem. Enda problemet borde vara att hitta lämpliga platser att sova på då jag har noll erfarenhet av det. Större och mossfria stenar ute i skogen borde väl vara det bästa kanske, när det gäller att slippa både folk och insekter. Eller ännu hellre nått berg. Går ju att använda granris som liggunderlag också om man behöver sånt. Måste ut och gå mer och träna iaf, för vore inte så kul om jag skulle missbedöma min uthållighet och bli fast sju mil hemifrån med extrem träningsvärk. Men hade varit mycket roligare om jag haft någon annan att promenera med.

Tycker förresten det är intressant att läsa om andra och vad de har skrivit på nätet och så. Så länge de är intressanta nog att läsa om dvs. Fast inte i början, om det är någon jag även pratar med alltså, för det är helt enkelt bäst att undvika det eftersom det känns konstigt att prata med någon ny person om man redan vet en massa i förväg, man kan ju typ inte fråga om saker som man redan vet svaret på utan då måste man berätta att man läst det också, och tja det blir svårare att komma på saker att fråga om helt enkelt, mindre naturligt.

Har man pratat med någon ett tag så är inte det något problem däremot, utan enbart positivt, eftersom det då tvärtom ger fler saker som man kan prata och fråga om. Och jag vill veta allt som går att veta om alla jag pratar med. Vrida och vända på dem och studera dem från alla sidor och lära mej hur de fungerar, ungefär.

Fått höra att jag skulle kunna arbeta som privatdetektiv eftersom jag är så bra på att leta reda på saker. Men det är inte så svårt egentligen.

Det är alltid intressantare att få reda på saker som andra helst inte vill att man ska känna till, typ hemligheter om deras personlighet och saker de skrivit som de inte tror att någon de känner någonsin kommer att läsa, för det är nämligen det bästa sättet att lära känna någon annan ordentligt, vilket gör det väldigt positivt. Många är helt enkelt alldeles för stängda och rädda att andra inte ska gilla dem, även mot folk de känner, och det är tråkigt. Jag har -aldrig- tyckt sämre om någon för något jag fått reda på, förutsatt att jag tyckte om dem från början.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar