söndag 11 maj 2014

Ríu Chíu

Det hade varit ganska kul om världen helt plötsligt blev tom på människor, typ att 99.9% bara
försvann spårlöst och att man hade hela världen för sej själv och kunde göra vad man ville. (Det
vore inte kul om 100% försvann däremot, för då skulle man bara känna sej ensam och bli deprimerad enbart av att veta det).

Men då skulle man kunna utforska städer som man ville, och gå vart man ville och göra vad man ville. Utforska platser som annars vore otillgängliga och förbjudna. Fast, egentligen hade det varit
roligare om man lät städerna förfalla i sådär hundra-tvåhundra år först, och sen började utforska
dem. Överväxta och förfallna övergivna städer är ju nämligen mycket coolare än städer som bara är
övergivna.

Jag önskar att jag hade någon att ha vattenkrig med, var så otroligt länge sen jag hade det. :( Även om det ju vore roligare med mer än en, blir mer oförutsägbart på det viset.

Tror förresten att om jag någonsin skulle färga håret så skulle jag färga det mörkgrönt, det skulle nog bli rätt snyggt. Ljusgrönt hår är ju egentligen snyggare, men tror den färgen passar bättre på tjejer.

Spelat Risk (brädspel) mot fyra datamotståndare idag också, i brist på någon annan att spela med,
men det är så tråkigt för blir ingen utmaning alls, vinner på nolltid med samma strategi varje gång.
Fast förmodligen skulle jag vinna lika snabbt mot verkliga spelare med, till exempel de gånger jag
spelat monopol mot en grupp riktiga människor så har jag vunnit typ nio gånger av tio, med samma strategi varje gång. Har spelat ett pusselspel idag också, och löst ett par dussin rätt så avancerade pussel extremt snabbt. Jag är ett geni, yey. Om det inte var för att jag var ointresserad av pengar och tyckte det verkade så otroligt tråkigt och tidskrävande så skulle jag förmodligen kunna bli mångmiljonär hyfsat lätt genom att handla med aktier och annat sånt.

Men skulle hellre vilja ha någon jag kunde ha vattenkrig med än en miljon kronor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar